ZOOLOOGIARING

Lapsevanemate tagasiside, 2023-2024 õppeaasta

Zooloogiaringi tagasisidet kogusin õpilastelt ringitunnis ja lapsevanematelt google vormi kaudu.

Tegin tagasiside põhjal selgitava kokkuvõtte.

Õppetöö – kaks tundi (60+60 min) on jagatud kolmeks osaks.
Põhiteemaga alustame täistunnil. Sellele eelnevat pooltundi saab kasutada omavaheliseks suhtlemiseks, vestluseks õpetajaga, mikroskoobiga uurimiseks, ülesannete lahendamiseks, puslede kokkupanemiseks, lauamängude mängimiseks jms. Selle ajaga peaksid kohale jõudma ka õpilased, kelle koolitunnid lõppevad hiljem või tulevad kaugemalt.
Ma ei nõustu, et peamine töövorm on loeng. Pigem on see ühine arutelu ja vestlus, mis toimub esitlust ja minu juttu jälgides ja kuulates, filmilõike ja pilte vaadates ning kaasa mõeldes. Olen püüdnud seda mitmekesistada ja aktiivmeetoditega rikastada. See osa tunnist kestab tavaliselt 45-60 min (mitte 2 t). Seda võib minu pärast kasvõi omalaadseks jutustuseks või etenduseks nimetada, kuid selles saab õpilane ise suurel määral osaleda. Erinevus koolitundidega ongi peamiselt see, et hiljem ei pea vastama, kontrolltöid tegema jne. Tunnis osaledes saab igaüks kaasa võtta nii palju teadmisi, kui ise tahab või suudab. Esitlus on koostatud nii, et õpilane võib olulised asjad üles kirjutada, mõned teevadki seda. Olen seda meelt, et teema selgitamisel peab rohkem fakte tooma ja olema põhjalikum. Püüan nooremate õpilaste rühmades liikumispause teha. Edaspidi pööran sellele rohkem tähelepanu.
Viimase pooltunni veedame enamasti muuseumis. Vaatleme võimalusel loomi, kellest just rääkisime. Katsume ja võtame kätte elavnurga loomi: sisalikke, kilpkonni, madusid, putukaid ja ämblike.

Õpitud ning järgmise nädala teemad on kirjas Stuudiumis.

Välitunnid on hea idee, aga tuleb mõelda, mida on õues (nt muuseumi ümbruses) võimalik erinevatel aastaaegadel teha, mida või keda on näha (mis on kasutegur). Kevad on selleks kõige parem aeg. Teine probleem on, et ühe nädala jooksul tuleks teha 10 rühma õuetunnid. Pean tunnistama, et see on mulle paras väljakutse.

Nõustun, et kõikidele taoline õppevorm ei sobi. Kuid arvestades zooloogiaringis osalejate arvu ja tagasisidet, ei ole meil plaanis olulisi muudatusi teha.

Mai lõpu seisuga osales 101 õpilast, kellest 5 lõpetas gümnaasiumi.

Küsisin õpilaste ja lapsevanemate arvamust osalemise soovi kohta algaval õppeaastal

Tagasiside ankeedile tunnis sain maikuus vastused 90 õpilaselt.
Vastused:
Soovin osaleda 53
Võibolla osalen 34
Ei soovi osaleda 3

Tagasiside küsitlusele veebis vastas 67 lapse vanemat.
Vastused:
Osaleb 49
Võibolla osaleb 15
Ei osale 3

LAPSEVANEMATE TAGASISIDE:

Väga hea! Jätkake samamoodi ja tehke rohkem praktikume.

Laps tuli alati väga hea meelega ja küsides oli alati tunniga rahul:) Igasugused väljasõidud ja praktilised tegevused tunduvad vist lastele eriti toredad.

Lapsele meeldis, sai palju uut teada ja rääkis neist suure õhinaga kodus.

Vanemana meeldib, et saab teaduspõhiselt infot. Laps oli huvitatud ringis osalemisest ka haigena. Ootas loomadega tegelemist. Alati pärast räägib, mida koges ja õppis.

Lapsele meeldib ja soovib ka järgmisel aastal osaleda.

Olen väga rahul, kui vähegi klapib, siis panen lapse ka uuel õppeaastal kirja. Väga huvitav ring, laps tuleb sealt alati hea tujuga ja on meelsasti nõus jagama oma uusi teadmisi mis ta ringis omandas. Õppemeetodid on mitmekesised ja kaasahaaravad!

Meeldib väga ja sõbrad käivad ka ringis. Äge, kui palju nad ringis õpivad, samas tundub, et see õppimine käib kuidagi nagu muuseas/mänguliselt.

Meeldib väga! Laps oli väga rahul! Jätkake samas vaimus!

Meeldib ja sobib graafikusse. Muuseumis oli tore ja, et sai pilte. Toredaid õppeplaane.

Laps oli väga rahul, eriti meeldisid laagrid! Välitunde võiks rohkem olla, arvasid lapsed. Samuti meeldiks laagrites rohkem õhtuti retkedel käia.

Lapsel on huvi. Vahva ring ja laps naudib selles osalemist.

Lapsele väga meeldib ja tunneb huvi Teie õpetatu vastu. Laps väga naudib ja on iga kord põnevil uutest faktidest ja teadmistest.

Lapsele väga meeldib neis tundides ja kui tunniplaanid klapivad, siis kindlasti tahaks ta sügisel jätkata. Väga rahul. Mõni õuetund võiks rohkem olla, kui ilm neid lubab ja teemaplaanidega sobib.

Tal on huvitav ja osaleb hea meelega.

Laps ütleb, et tal on igav, sest peab 2 tundi istuma ja kuulama. Ma ei tea, kas see on nii. Mulle tundub, et laps on palju uusi asju teada saanud. Ta teab loodusest ja loomadest tihti rohkem kui mina ise. Last motiveerivad punktid, mida nad koguvad ja auhinnad, mis nad saavad kui teatud arv punkte koos on. Teema  on tegelikult lapsele väga huvipakkuv.

Lapsele meeldib väga. Rahul.

Meeldivad loomad.

Zooloogia pakub lapsele jätkuvalt huvi ja hea on kasvada ka järjepidevuses. Võiks olla mingit lõimumist kooli õppekavaga ja -tööga. Võiks julgustada uuringuid koostama ning esitlema, et saaks teha seda ühe tööga nii koolis kui ringis.

Huvi osaleda on. Kui ajaliselt sobib, siis osaleb. Kõik on ilmselt toiminud nagu vaja. Ma ei ole tegelikult zooloogiaringides toimuvaga väga kursis. Tean vaid, et lapsel on jätkuv huvi osaleda.

Lapsele meeldib saada teadmisi loomade kohta. Sisukas nagu ikka.

Lapsele meeldis. Sama mõnusalt edasi!

Ring on huvitav. Kõik toimis ja oli lapse jaoks põnev.

Lapsele meeldib ring, kuid ütleb vahest, et tund on pikk. Ringi tund on väga hästi ette valmistatud ja huvitav. Näen, et laps on õppinud märkama sarnaste loomaliikide vahel erinevusi ja sõnavara on palju arenenud elupaikadest ja -viisidest rääkides.

Väga vahva oli, lapsele meeldis.

Lapsele meeldib, teemad on huvipakkuvad.

Soovib ikka järgmine aasta jälle minna, ju siis meeldib. Õue tunde võiks olla Tartus rohkem.

Lapsele meeldis, ta jagas kuuldut, nähtut ka kodus.

Zooloogia on lapsele väga põnev ja huvipakkuv. Oleme kogu perega väga rahul. Õppeaasta jooksul olid meil õhtuti lapse poolt “zooloogia unejutud” väiksematele õdedele, kus laps rääkis väga detailselt sellest, mida oli zooloogiaringis tol päeval teada saanud. Kogu perele oli põnev kuulata. Võimalusel jätkata aeg-ajalt väljasõitudega.

Laps soovib osaleda. Lapsele meeldib, on saanud põnevaid uusi teadmisi.

Siiani on meeldinud.

Saab sõpradega olla. Rohkem laagreid.

Laps ütles, et tahab ka järgmine aasta osaleda, sest kõik asjad meeldisid 🙂 Laps väga rahul.

Lapsele meeldis. Kõik sobis.

Meeldib! Laps arvab, et see aasta oli kõige põnevam.

Väga meeldib loomade kohta õppida.

Lastele meeldis, eriti just õppeaasta alguses, kui kõik katsutavad loomad olid uued ja ägedad. Pusle punktide kogumine on ka vahva mõte.

Lapsele väga meeldib zooloogiaring ja ta juba ise küsis kodus, et kas saab ka järgmisel aastal osaleda. Lapsel on alati midagi rääkida selle kohta, mida ringis uut õpiti ning ta jagab hea meelega oma teadmisi. Väga tore on näha, kui palju uut ja põnevat lapsed teada saavad. Õuesõppe tunde võiks olla rohkem.

Laps käib zooloogiaringis hea meelega. Kõik toimus sujuvalt. Laps jagas kodus mõningaid huvitavaid fakte. Kahekeelse lapse jaoks hea võimalus sõnavara laiendamiseks.

Minule meeldib, et lapsed seal käia saavad. Õpivad samuti. Pluss väljasõidud või laagris käimine.

Lapse sõnul on zooloogiaringis huvitav ja saab palju teada ning ta soovib osaleda ka edaspidi.

Lapsele meeldib zooloogiaringis.

Laps käib vist küll kõige rohkem seltskonna pärast, aga väga tahab edasi käia.

Loomade ja looduse sõbrad on paremad inimesed, lahkemad. Lapsele meeldis, läks alati suure rõõmuga.

Kasulikud ja meeldivad tunnid. Meil on kodus ta zooloogiaringi päevadel õhtusöögilauas palju huvitavam. Oli õpetlik, eriti meeldivad väljasõidud. Tunni kestus on pikem kui eelmistel aastatel, mis ei tundu lapsele liiga pikk.

Lapsele meeldis, eriti meeldivad talle laagrid.

Laps oli rõõmus, et sai osaleda ja teadmisi erinevate loomade kohta. Natuke kurtis, et palju peab istuma – peale päev otsa koolis istumist oleks tahtnud natuke rohkem ringi liikuda. Võibolla teha rohkem väljaskäimisi, siis õpivad lapsed linnaloodust paremini tundma ja on vähem istumist.

Laps läks alati tundi hea meelega ja oli õpitu ning kogemuste üle rõõmus. Mulle jäi mulje, et zooloogiaringis osalemine oli tema jaoks tore ja kasulik.

Üht last motiveerib eelkõige see, et zooloogiaringis saab sõpradega kokku, teist Käbi ja laagrid. Kui ikka aastast aastasse jätkata tahetakse, siis järelikult väga meeldib.  

Laps käis rõõmuga ja jagas kodus saadud teadmisi.

Lapsele väga meeldisid tunnid, eriti kui sai päris loomi uurida või muuseumis ringi käia. Rohkem tunde klassist väljas (musueumis jne).

Zooloogiaring on väga tore. Aitäh ringi korraldamise eest! Minu meelest toimib kõik hästi.       

Kõik oli väga tore nagu alati! Jätkata samas vaimus 🙂

Meeldiv viis süsteemselt uusi teadmisi omandada. Hea õppida, seltskond ja õpikeskkond väga meeldivad. Senine asjade korraldus on väga hea.

Lapsel oli vahepeal igav istuda ja kuulata ja midagi teha ei saa samal ajal. Ringist tuli ta enamasti hea tujuga, aga tihti ei tahtnud ta ringi minna.

Lapsele väga meeldis zooloogiaringis osaleda ning ta soovib sügisest jätkata teadmiste omandamist. Laps on õppeaasta jooksul omandanud suured teadmised loomariigist.

Lemmik kooliväline tegevus lapsele on Zooloogiaringis käimine ja kindlasti soovib jätkata.

Välipraktikumid ja -tunnid on head praktiliste kogemuste saamisel. Võiks olla rohkem n.ö kaasamist, kus lastel on võimalus ära arvata ja vastuseid pakkuda. Kahoot vms. Nad võivad neid ka ise koostada ja üksteisele lahendada anda.

Lapsele väga meeldib nii ringi ülesehitus kui juhendaja! Kuna laps on alati huvitatud zooloogiaringi minekust, oleme väga rahul. Tagasi tuleb alati paljude uute teadmistega.

Laps tunneb huvi, ise mainis kodus, et sügisel soovib jätkata. Olen väga rahul, teemad on huvitavad. Rohkem tunde õues sügisel ja kevadel, kui see on võimalik.

Ma näen, et see pakub lapsele huvi ning ta osaleb seal hea meelega. Mulle väga meeldib, et see ring avardab silmaringi ning annab teadmisi. Samuti see, et laps on sealt sõpru leidnud. Kas tuleks kõne alla õuesõppe tunnid ka teistel aastaaegadel peale kevadiste Supilinna tiigi külastuste? Võib-olla osavõtt mõnest konkursist, võistlusest, mälumängust?

Zooloogiaring oli imeline. Laps tuli alati õhinaga koju ning rääkis õpitust. Laps sai palju uusi teadmisi ja oskas neid ka edasi anda. Aitäh õpetajale lapse arengule kaasa aitamast! 🙂

Accept Cookies